język niemiecki 27.04-30.04.20
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

język niemiecki 27.04-30.04.20

Email Drukuj PDF

Język niemiecki 27.04-30.04.20

 

Klasa I,II,III

Temat: Utrwalamy nazwy ubrań.

Wejdźcie na stronę: https://quizlet.com/pl/464311022/kleidung-memory-flash-cards/ i zagrajcie w memory. Utrwalcie nazwy ubrań.

 

Klasa IV

Thema: Wie geht es dir?

Przepisz notatkę do zeszytu:

Wie geht es dir?- Jak się masz?

Es geht mir ….- Mam się…/ U mnie ….

  1. gut- dobrze
  2. sehr gut- bardzo dobrze
  3. toll- wspaniale
  4. so lala- tak sobie
  5. schlecht- źle

 

Thema: Wie geht es dir?

Jak się masz? Narysuje swoją buzię (np. uśmiechniętą, smutną) i podpisz po niemiecku, jakie jest twoje samopoczucie.

Jeśli narysujesz buzię uśmiechniętą, możesz napisać np.: Es geht mir sehr gut. lub Es geht mir toll.

Jeśli narysujesz buzię smutną, napisz: Es geht mir schlecht.

 

Thema: Was trinkst du gern?

Przepisz notatkę do zeszytu:

Odmieniamy czasownik „trinken” (pić)

l. pojedyncza

1. ich trinke- ja piję

2. du trinkst- ty pijesz

3. er, sie, es trinkt- on, ona, ono pije

l. mnoga

1. wir trinken- my pijemy

2. ihr trinkt- wy pijecie

3. sie, Sie trinken- oni, one piją

 

Klasa V/VI

Thema: Was machst du in deiner Freizeit?

Co robisz w wolnym czasie?- Przygotuj plakat z opisem twojego wolnego czasu.

Mogą to być twoje rysunki, lub zdjęcia, wycinanki z gazet, kserówki. Możesz pracę wykonać w zeszycie lub na kartce z bloku rysunkowego/ technicznego. Pamiętaj proszę o podpisach w języku niemieckim. Przykładowo, jeśli narysujesz piłkę nożną- podpisz: Fuβball spielen, jeśli narysujesz rakietę do tenisa- podpisz der Tennisschläger.  Przyjemności! J

 

Thema: Bist du schon fit in Deutsch?

Wejdźcie na stronę: https://quizlet.com/pl/429526829/hobby-flash-cards/ i zagrajcie. Utrwalamy słownictwo związane z hobby.

 

Thema: Wohin fährst du in den Ferien?

Przepisz notatkę do zeszytu:

Wohin fährst du in den Ferien?- Dokąd jedziesz na wakacje?

  1. nach Berlin- do Berlina
  2. nach Deutschland- do Niemiec
  3. in die Schweiz- do Szwajcarii
  4. ans Meer- nad morze
  5. an die Ostsee- nad Morze Bałtyckie
  6. an den See- nad jezioro
  7. ins Gebirge- w góry

 

Klasa VII

Thema: Geschenke

Przepisz słówka do zeszytu:

1. der iPod- iPod

2. der Roman- powieść

3. der Ring- pierścionek

4. die Kette- łańcuszek

5. die Pflanze- roślinka

6. das Computerspiel- gra komputerowa

7. das Buch- książka

8. das Parfüm- perfum

9. die Ohrringe- kolczyki

10.  die Schuhe- buty

 

Thema: Geschenke- Űbungen

Narysuj wszystkie 10 podanych nazw prezentów i podpisz po niemiecku.

 

Thema: Das Computerspiel ist strategiach.

Przepisz słówka do zeszytu:

  1. strategiach- strategiczny
  2. modisch- modny
  3. exotisch- egzotyczny
  4. schön- piękny
  5. modern- nowoczesny
  6. blumig- kwiatowy
  7. neu- nowy
  8. spannend- ciekawy

 

 

Klasa VIII

Thema: Kleidungen

Przepisz słówka do zeszytu:

  1. das Kleid- sukienka
  2. der Rock- spódniczka
  3. die Hose- spodnie
  4. die Schuhe- buty
  5. der Pullover- sweter
  6. das Hemd- koszula
  7. die Bluse- bluzka
  8. das T-shirt- koszulka
  9. der Mantel- płaszcz
  10. die Jacke- kurtka
  11. die Handschuhe- rękawiczki
  12. die Socken- skarpetki
  13. die Mütze- czapka
  14. der Hut- kapelusz
  15. der Schal- szal

 

Thema: Kleidungen. Űbungen.

Narysuj 10 ubrań i podpisz je po niemiecku.

 

Thema: Was hast du heute an?

Wejdźcie na stronę: https://quizlet.com/pl/464311022/kleidung-memory-flash-cards/ i zagrajcie w memory. Utrwalcie nazwy ubrań.

 

 

 

Klasa I branż.

Thema: Das ist meine Oma.

Przepisz notatkę do zeszytu:

W języku niemieckim każda osoba ma swój zaimek dzierżawczy:

Zaimek dzierżawczy

Przykład

ich

mein (mój)

Mein Hund heißt Bono./ Mój pies nazywa się Bono.

du

dein (twój)

Wie heißt dein Hund?/ Jak nazywa się twój pies?

er,es

sein (jego)

Sein Hund heißt Max./ Jego pies też nazywa się Max.

sie

ihr (jej)

Wie heißt ihr Hund?/ Jak nazywa się jej pies?

wir

unser (nasz)

Das ist unser Hund./ To jest nasz pies.

ihr

euer (wasz)

Ist das euer Hund?/ Czy to jest wasz pies?

sie

ihr (ich)

Ihr Hund spaziert im Park./ Ich pies spaceruje po parku.

Sie

Ihr (pana, pani, państwa)

Ist das Ihr Hund?/ Czy to jest pana pies?

 

Kl. II branżowa

Thema: Wie kommst du zur Schule?

Przepisz notatkę do zeszytu.

Odmiana czasownika „fahren” (jechać):

l. pojedyncza

1. ich fahre- ja jadę

2. du fährst- ty jedziesz

3. er, się, es fährt- on, ona, ono jedzie

l. mnoga

1. wir fahren- my jedziemy

2. ihr fahrt- wy jedziecie

3. sie, Sie fahren- oni, one jadą

 

Thema: Womit fahren wir?

Uzupełnij notatkę:

Pytanie „womit?” oznacza „czym?”

Jeśli chcemy powiedzieć, jakim środkiem transportu się poruszamy, korzystamy z przyimka „mit” (pamiętamy o zamianie rodzajnika w celowniku, tzn. der- dem, die- der, das- dem, die- den).

Przykłady:

  1. Oni jadą pociągiem.

Sie fahren mit dem Zug. (der Zug- rodzajnik w celowniku zamieniamy na dem)

  1. My jedziemy tramwajem.

Wir fahren mit der Straβenbahn.  (die Straβenbahn- rodzajnik w celowniku zamieniamy na  der)

  1. Jadę samochodem

Ich fahre mit dem Auto.   (das Auto- rodzajnik w celowniku zamieniamy na dem)

 

Kl. III branż.

Thema: Auf dem Viktualienmarkt

Zad. 1 Obejrzyj krótki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=ouECi8M3DT4

Ich kaufe …- Ja kupuję …

Napisz 5 zdań, zaczynających się od „Ich kaufe …” i napisz, co kupujesz w markecie.

Zad. 2. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=miDL6HnPH2U

Napisz krótki dialog na targu. Powodzenia!

 

Język niemiecki zawodowy

Kl. I

Thema: Getreideprodukte

Wejdź na stronę: http://wordki.pl/niemiecki/11272.html i wymień produkty zbożowe. Zapisz je do zeszytu.

Kl. II

Thema: Espressomaschinen und Kaffeezubehör

Uzupełnij notatkę:

  1. Espressomaschine/ Kaffeemaschine- ekspres do kawy
  2. Kaffeemühle- młynek do kawy
  3. Tasse- filiżanka
  4. Kaffeekanne- dzbanek do kawy

 

Kl. III

Thema: Stellenangebote- Űbungen.

Przepisz słówka do zeszytu:

  1. der Arbeitgeber- pracodawca
  2. der Arbeitnehmer- pracownik
  3. der Arbeitsvertrag- umowa o pracę
  4. die angebotene Stelle- oferowane stanowisko

 

Zajęcia rewalidacyjne:

kl.l. I,II,III, kl. IV,V,VI, kl. 13B, kl.678C, kl. 46A

Ćwiczymy pamięć, koncentrację i spostrzegawczość- gry memory

https://pamiec.imasz.net/memory-kategoria.php?relaks=1&poziom=1

https://www.superkid.pl/memory-game-online

http://www.zyraffa.pl/gry/kat/pamieciowe/

https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-na-spostrzegawczosc/owocowe-memory.html

 

You are here