Edukacja wczesnoszkolna
Klasa I
11.05-15.05.2020
Blok tematyczny: Legendy o polskich miastach.
- 1. Legenda o smoku wawelskim
Zapoznanie z „Legendą o Smoku Wawelskim”.
Legenda- https://www.youtube.com/watch?v=FKfB_h7HqC8
Narysuj wybraną postać z bajki.
- 2. Warszawa
Przedstawienie Warszawy – stolicy Polski. Wysłuchanie wiersza Juliana Tuwima „Warszawa”. https://www.youtube.com/watch?v=Hp_WUToTc-I
Rozmowa o Warszawie. Przypomnienie pisowni wielką literą nazw państw, miast i imion.
Warszawa oczami dziecka- film- https://www.youtube.com/watch?v=tg5y1_Gja20
Warszawa stolica Polski- https://www.youtube.com/watch?v=yTN74uNHN28
Nauka na pamięć wiersza „Warszawa”.
Warszawa
Julian Tuwim
Jaka wielka jest Warszawa!
Ile domów, ile ludzi!
Ile dumy i radości
W sercach nam stolica budzi!
Ile ulic, szkół, ogrodów,
Placów, sklepów, ruchu, gwaru,
Kin, teatrów, samochodów
I spacerów i obszaru!
Aż się stara Wisła cieszy,
Że stolica tak urosła,
Bo pamięta ją maleńką,
A dziś taka jest dorosła.
- 3. Legenda o Warsie i Sawie
Zapoznanie z herbem Warszawy i omówienie jego wyglądu.
Wysłuchanie „Legendy o Warsie i Sawie”. Opowiadanie wydarzeń opisanych w legendzie.. Zabawa językowa – przeliczanie sylab w wyrazach.
Legenda o Warsie i Sawie - https://www.youtube.com/watch?v=2X9THxfuGRs
- 4. Legenda o Bazyliszku
Rozpoznawanie zabytków Warszawy. Zapoznanie z „Legendą o Bazyliszku”.
Film- Bazyliszek- https://www.youtube.com/watch?v=st4ubUDr_mw
Ćwiczenia grafomotoryczne- pisanie poznanych liter.
- 5. Toruń
Zabawa językowa – przeliczanie samogłosek w imionach. Układanie wyrazów z podanych liter. Utrwalenie samogłosek. Przepisywanie tekstu drukowanego do liniatury.
Legenda o Toruńskich piernikach- https://www.youtube.com/watch?v=FIIOkVFlTF4
Klasa II
Praca w zeszycie ćw. cz.4
Blok tematyczny: Majowa wyprawa
- 1. Legendy o Bałtyku
Wprowadzenie do tematu - film „Morze Bałtyckie. (https://www.youtube.com/watch?v=ZBToEeFrrOk),
Praca w zeszycie ćw. cz.4
Wysłuchanie legendy-https://www.youtube.com/watch?v=RpajmszpKIA
Praca plastyczna - wykonanie figurki flądry z plasteliny.
- 2. Powtórkowy zawrót głowy.
Zabawa na powitanie - https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Gimnastyka ręki przed pisaniem.
Łączenie wyrazów z ich definicjami.
- 3. Zabawa z wodą
Wprowadzenie do tematu – oglądanie filmu „Paxi. Cykl hydrologiczny.” (https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8
Praca w zeszycie ćwiczeń.
Piosenka – Świat bez wody - https://www.youtube.com/watch?v=ve4LMQLTjcM
- 4. Nasze uczucia
Zabawa na powitanie. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Wprowadzenie do tematu – krótki fragment filmu „Kilka słów o emocjach” (https://www.youtube.com/watch?v=PYqnlzVRflQ)
Gimnastyka ręki przed pisaniem. Miny i odpowiednie nazwy uczuć. Rozwiązywanie rebusu.
Piosenka- Siema- https://www.youtube.com/watch?v=ACi_JUeFBhU
- 5. Emocje i uczucia
Dokańczanie zdań. Historyjka obrazkowa. Ilustrowanie i opisywanie ustne największej życiowej radości.
Uczucia przyjemne i nieprzyjemne- https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4
Klasa III
Blok tematyczny: Majowe wędrówki
- 1. Poznajemy legendy gdańskie
Wprowadzenie do tematu film „Morze Bałtyckie. Baltic Sea HD” (https://www.youtube.com/watch?v=ZBToEeFrrOk),
Gimnastyka ręki przed pisaniem. „Legenda o flądrze”
film https://www.youtube.com/watch?v=RpajmszpKIA
Układanie odpowiedzi na pytania. Ćwiczenia w czytaniu. Rozwiązywanie krzyżówki. Cechy dobrego przywódcy. Wyszukiwanie nazw ryb. Plan wydarzeń w legendzie. Opis flądry- ustny. Odmiana czasownika przez osoby. Uzasadnianie pisowni wyrazów z rz, ó wymiennym.
Praca plastyczna- Wymyślanie tytułu i rysowanie ilustracji do legendy. Wykonanie figurki flądry z plasteliny.
- 2. Zabawa z wodą i co z tego wynika?
Zabawa na powitanie- Marsz- https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0
Wprowadzenie do tematu – oglądanie filmu „Paxi. Cykl hydrologiczny.” (https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8)
Piosenka –„Świat bez wody” - https://www.youtube.com/watch?v=ve4LMQLTjcM
Gimnastyka ręki przed pisaniem. Łączenie wyrazów z ich definicjami.
- 3. Powtórkowy zawrót głowy
Na powitanie- https://www.youtube.com/watch?v=Jb2wbNOaBO4
Wprawki Ortograffki: praca w zeszycie ćw. cz.4
Zabawa rytmiczno-muzyczna-„ Idę sobie”- https://www.youtube.com/watch?v=kcolnG5uqcw
- 4. Poznajemy swoje uczucia.
Zabawa na powitanie. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Wprowadzenie do tematu – krótki fragment filmu „Kilka słów o emocjach” (https://www.youtube.com/watch?v=PYqnlzVRflQ)
Gimnastyka ręki przed pisaniem.
Uczucia przyjemne i nieprzyjemne- https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4
Wiersz Doroty Gellner „Zły humorek”. Nazwy uczuć, które przeżywała bohaterka wiersza. Znaczenie wyrażenia „zły jak osa” i sposoby rozładowywania negatywnych emocji. Wyrazy rymujące się. Miny i odpowiednie nazwy uczuć. Rozwiązywanie rebusu.
Piosenka- „Siema”- https://www.youtube.com/watch?v=ACi_JUeFBhU
- 5. Opisujemy swoje uczucia
Gimnastyka ręki przed pisaniem. Wiersz Danuty Wawiłow „Smutny wiersz”. Dokańczanie zdań. Historyjka obrazkowa. Ilustrowanie i opisywanie ustne największej życiowej radości.
Piosenka-„ Mammaje”- https://www.youtube.com/watch?v=CXcZC39ZNj4&list=PL-82TiCA8ceUqeSQD5RVQOzHwD2vbpD4O
Emocje i uczucia w muzyce (podręcznik, cz. 4, ćw. 3, s. 113) – Ludwig van Beethoven „Sonata księżycowa” (https://www.youtube.com/watch?v=mbsWdRUgcs4),
Antonio Vivaldi „Burza” (https://www.youtube.com/watch?v=wd_6ydxbD2A)