e-p.MACIEJ
 

Witryna Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

e-p.MACIEJ

Zadanie muzyczne na 02.03.04 dla klasy IV-V-VI p. W.Filipiak

Email Drukuj PDF

W ramach tematu o nowych gatunkach muzycznych i ważniejszych zespołach drugiej połowy XX wieku spróbujcie w sieci znaleźć przykłady utworów  zespołów takich jak Abba, Metallica czy RunDMC. Spróbujcie wysłuchać różnic w brzmieniach tej muzyki-postarajcie się opisać swoje spostrzeżenia. Nagrań szukajcie w YouTube i Muzykotekaszkolna.pl. Powodzenia!

Zajęcia rewalidacyjne i muzyczne na tydzień 30.03-03.04

Email Drukuj PDF

klasa IV-V-VI- (Mateusz, Filip W.)- w ramach wtorkowych zajęć  proponuję w zakresie  doskonalenia koordynacji wzrokowo-ruchowej poszukać w Google darmowych gier on-line. Spróbujcie znaleźć tam grę Mahjong i ją ułożyć- polega to na dobieraniu takich samych par klocków i klikaniu w nie. Jeśli nie dacie rady lub będziecie mieli problemy z łączem internetowym-poukładajcie domowe puzzle-powodzenia!.

Klasa 678C-( Kuba M.)- w ramach środowych zajęć proponuję wykonać ćwiczenia w zakresie  doskonalenia koordynacji wzrokowo-ruchowej. Proszę poszukaj  w Google darmowych gier on-line i spróbuj  znaleźć tam grę Mahjong i ją ułożyć- polega to na dobieraniu takich samych par klocków i klikaniu w nie. Jeśli nie dasz rady lub będziesz miał problem z łączem internetowym-poukładaj domowe puzzle-powodzenia!

Klasa67B-( Mikołaj ,Bartek)- w ramach piątkowych zajęć proponuję poćwiczyć koordynację wzrokowo-ruchową w oparciu o grę Mahjong. Poszukajcie w Google darmowych gier on-line.  Spróbujcie ją tam znaleźć i ułożyć- polega to na dobieraniu takich samych par klocków i klikaniu w nie. Jeśli nie dacie rady lub będziecie mieli problemy z łączem internetowym-poukładajcie domowe puzzle-powodzenia!

Przykładowy link do gry zamieszczam tutaj (https://www.gry.pl/gra/mahjong_shanghai)

W tej konkretnej trzeba kliknąć łatwiejszy poziom (for kids), ale  komu pójdzie dobrze, niech poszuka tam przykładu na swoje możliwości.

W ramach godziny zajęć muzycznych w tygodniu dla Janusza , Ani i Damiana proponuję  wystukajcie wszystkie sylaby słuchając piosenki "Wiosna" - zrealizujecie tym samym rytmy synkopowane i ulubioną triolę Damiana :) Śpiewajcie głośno i klaszczcie jednocześnie. Link do piosenki to https://www.youtube.com/watch?v=YscYZl-nziY Powodzenia!

Zadania muzyczne na tydzień 30.03-03.04 dla uczniów p. Aliny Kwaśnej

Email Drukuj PDF

Bardzo proszę , aby uczniowie osłuchali się z piosenką "Kle, kle boćku".

Do tej piosenki w metrum 3/4 proponuję zrobić dwa zadania.  W  pierwszym , słuchając tej piosenki, na raz uderzyć w kolana, na dwa i trzy klasnąć w ręce. Do muzyki tej samej piosenki druga propozycja-  stojąc na raz jedna noga w bok, na dwa , trzy dostawić nogę i złączyć obie, następnie druga noga w bok na raz, na dwa, trzy ponownie złączyć obie. Takim ruchem rytmicznym zrealizujcie całą piosenkę. Kochany Rodzicu- pomóż :) .  Wszystkie podjęte przez Państwa bądź dzieci próby wokalizowania  lub śpiewu podczas wykonywania zadań będą jak najbardziej wskazane :)  Powodzenia !

 

Jeśli w związku z realizacją tych zadań  będą Państwo mieli do mnie jakieś pytania - proszę o kontakt przez wychowawcę.

Maciej Matuszak

Zadania muzyczne na tydzień 30.03-03.04 dla klasy p. Joanny Gieremek

Email Drukuj PDF

Bardzo proszę,  aby uczniowie osłuchali się z piosenką „Idą Święta”. Śpiewając ją, bądź wokalizując niech spróbują zrobić dwa zadania. Siedząc na krześle na raz-tupiemy lewą nogą, na dwa prawą- na trzy i cztery klaszczemy w dłonie. Drugie zadanie trudniejsze -to wystukiwanie wszystkich sylab piosenki z jednoczesnym śpiewaniem lub wokalizowaniem . Spróbujcie- jeśli nie dacie rady-głowa do góry! Kochany Rodzicu-pomóż J. Powodzenia!!

Jeśli w związku z realizacją tych zadań  będą Państwo mieli do mnie jakieś pytania - proszę o kontakt przez wychowawcę.

Maciej Matuszak

Zadania muzyczne na tydzień 30.03-03.03 dla klasy p. Justyny Tomali

Email Drukuj PDF

Bardzo proszę, aby dzieci osłuchały się z piosenką „Idą Święta”. Słuchając tej piosenki zrealizujemy dwa zadania. Pierwsza propozycja to wyklaskiwanie rytmu półnutowego- na raz klaszczemy, dwa liczymy-na trzy klaszczemy-cztery liczymy. Tym sposobem klaszczemy przez całą piosenkę.  Drugie zadanie to wystukiwanie wszystkich miar taktu- na raz, dwa- uderzenia w stolik lub kolana- na trzy,cztery -klaśnięcie w dłonie. Kto da radę, może spróbować wystukać wszystkie sylaby piosenki. Kochany Rodzicu pomóż swoim pociechom J. Wszelkie próby śpiewu lub wokalizowania podczas realizacji zadań będą jak najbardziej wskazane.

Jeśli w związku z realizacją tych zadań  będą Państwo mieli do mnie jakieś pytania - proszę o kontakt przez wychowawcę.

Maciej Matuszak

Zadania muzyczne na okres od 30marca do 03 kwietnia

Email Drukuj PDF

Bardzo proszę , aby dzieci osłuchały się z piosenką " Maszeruje wiosna" i spróbowały do niej maszerować w miejscu. Będzie to realizacją ruchową rytmu miarowego.  Bardzo dobrze, jeśli uda Im się jednocześnie podczas tego marszu śpiewać lub wokalizować. Do piosenki można też spróbować rytmicznie klaskać i stukać, np. licząc głośno raz, dwa, trzy ,cztery dwa pierwsze razy uderzyć w kolana lub stolik komputerowy, dwa drugie klasnąć w dłonie. Link do piosenki to

Powodzenia i uśmiechu !!

Zadania muzyczne na tydzień 30.03-03.04 dla uczniów klasy p. Magdy Ren

Email Drukuj PDF

Moi Drodzy. Poszukajcie w serwisie YouTube filmu Adam Sztaba o muzyce-polonez W. Kilara.

Podczas oglądania tego filmu pojawiają się napisy związane z elementami dzieła muzycznego- zapiszcie je sobie w zeszytach lub notatnikach. Posłuchajcie uważnie, czego te pojęcia dotyczą- dowiecie się wielu ciekawych rzeczy. O wrażeniach po obejrzeniu filmu porozmawiamy, jak się wreszcie spotkamy. Powodzenia!

Zadania muzyczne na tydzień 30.03-03.04 dla uczniów p. Agnieszki Stańko

Email Drukuj PDF

Bardzo proszę, aby uczniowie osłuchali się z piosenką " Święta wielkanocne z jajkiem i zającem"

Słuchając piosenki zrealizujemy dwa zadania. Pierwsze to realizacja rytmu półnutowego- na raz klaszczemy, dwa liczymy, na trzy klaszczemy-cztery liczymy. Tym sposobem proszę klaskać całą piosenkę. W momencie gdy na ekranie pojawi się zając grający na bębenku- proszę wyklaskać wszystkie cztery miary taktu( raz, dwa, trzy, cztery) . Drugie zadanie to naprzemienne klaskanie wszystkich miar taktu uderzając raz w dłonie, raz w stolik lub kolana. Kochany Rodzicu pomóż swoim pociechom J. Wszelkie próby śpiewu lub wokalizowania podczas realizacji zadań będą jak najbardziej wskazane.

Jeśli w związku z realizacją tych zadań  będą Państwo mieli do mnie jakieś pytania - proszę o kontakt przez wychowawcę.

Maciej Matuszak

 

Zadanie muzyczne na tydzień 30.03-02. dla uczniów klasy p. Alicji Chołowiak

Email Drukuj PDF

Bardzo proszę, aby dzieciom umożliwić osłuchanie się z piosenką "Pisanki, pisanki".

Jeżeli Państwo lub ktoś z rodziny znajdą chwilę czasu, proszę stanąć za dzieckiem i  podczas słuchania tej piosenki spróbować wraz z nim się pokołysać . Stojąc w lekkim rozkroku na raz, dwa  proszę przenieść  ciężar ciała na jedną nogę , na trzy , cztery na drugą. Można też pomóc dziecku wyklaskiwać rytm miarowy do piosenki, licząc jednocześnie raz, dwa, trzy, cztery. Wszystkie podjęte przez Państwa bądź dzieci próby wokalizowania  lub śpiewu podczas wykonywania zadań będą jak najbardziej wskazane :)  Powodzenia !

 

Jeśli w związku z realizacją tych zadań  będą Państwo mieli do mnie jakieś pytania - proszę o kontakt przez wychowawcę.

Maciej Matuszak

Zadanie muzyczne na tydzień 30.03-02. dla uczniów klasy p. Anny Fojeckiej

Email Drukuj PDF

Bardzo proszę, aby dzieciom umożliwić osłuchanie się z piosenką "Pisanki, pisanki"

Jeżeli Państwo lub ktoś z rodziny znajdą chwilę czasu, proszę stanąć za dzieckiem i  podczas słuchania tej piosenki spróbować wraz z nim się pokołysać . Stojąc w lekkim rozkroku na raz, dwa  proszę przenieść  ciężar ciała na jedną nogę , na trzy , cztery na drugą. Można też pomóc dziecku wyklaskiwać rytm miarowy do piosenki, licząc jednocześnie raz, dwa, trzy, cztery. Wszystkie podjęte przez Państwa bądź dzieci próby wokalizowania  lub śpiewu podczas wykonywania zadań będą jak najbardziej wskazane :)  Powodzenia !

 

Jeśli w związku z realizacją tych zadań  będą Państwo mieli do mnie jakieś pytania - proszę o kontakt przez wychowawcę.

Maciej Matuszak

Zadanie muzyczne na 30.03 dla klasy VII p. Tomka Molika

Email Drukuj PDF

Moi drodzy. W ramach jutrzejszych zajęć o muzyce jazzowej posłuchajcie, jak w hip- hopowy sposób przedstawiona jest na YouTube historia polskiego jazzu

zamieszczona przez Jarosława Śmietanę. To bardzo atrakcyjny muzycznie film. Druga moja propozycja to historia jazzu nakręcona przez TVP kultura o mistrzach amerykańskiego jazzu

. Ten drugi film jest długi, więc nie musicie go oglądać całego- podzielcie go sobie na kawałki- czasu mamy dużo :) Napiszcie w zeszytach, na jakich instrumentach grali najważniejsi polscy i amerykańscy muzycy i jakie były ich nazwiska. Powodzenia i przyjemności w słuchaniu i oglądaniu!

Maciej Matuszak

klasa 4-5-6 - Zadanie muzyczne na czwartek 26.03.20

Email Drukuj PDF

Zadanie muzyczne na czwartek 26.03.20 dla klasy IV-V-VI p. W. Filipiak

Moi drodzy- w ramach rozpoznawania różnych rodzajów muzyki rozrywkowej poszukajcie w sieci lub w domowych zbiorach przykładów muzyki rockowej, dyskotekowej, jazzowej i hip-hopowej (bez przekleństw!). Posłuchajcie tej muzyki i napiszcie w zeszytach jacy to byli wykonawcy, jakie utwory (tytuły) i co Wam się w tej muzyce najbardziej podobało. Jeżeli coś Wam się nie podobało- też napiszcie. W razie kłopotów skorzystajcie z podręcznika i wcześniej polecanego serwisu  internetowego muzykoteka szkolna .Powodzenia w szukaniu i przyjemności w słuchaniu.

Pozdrawiam

Maciej Matuszak

Informacja dla Rodziców

Email Drukuj PDF

Bardzo proszę, aby w miarę technicznych możliwości,  umożliwić dzieciom podczas zaistniałej przerwy w  bezpośrednim nauczaniu muzyki  korzystanie z internetowego serwisu Muzykoteka Szkolna (muzykotekaszkolna.pl) . Serwis ten jest rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej - zawiera wiele filmów, nagrań i cennych informacji o muzyce , jej twórcach i wykonawcach. Pozwoli on utrwalić uczniom nabytą już wiedzę, a także poznać nowe treści w atrakcyjnej formie. Dostęp do serwisu jest darmowy. Proszę zmobilizować dzieci do korzystania z jego zawartości.

nauczyciel muzyki

Maciej Matuszak

You are here